Viden om platforme
Aldrig har du haft så mange forskellige muligheder for at nå din målgruppe. Det betyder også, at der aldrig har været så mange platforme at holde styr på. Jeg har overblikket over de forskellige platforme, deres styrker og deres svagheder. Det betyder også, at det indhold jeg laver er tilpasset den enkelte platform. På den måde øger jeg muligheden for at indholdet gør en forskel for din modtager og i sidste ende for dig.
Sociale Medier
Jeg har primært beskæftiget mig med Linkedin, Facebook, Instagram og Youtube. Jeg producer indhold, der skaber størst interaktion og opnår den største rækkevidde. Og jeg gør det på det valgte mediers præmisser for en reel til instagran er ikke det samme som en video til youtube. Mit sprog er nærværende og nærværende og taler til den givne målgruppe.
Nyhedsbreve
Jeg har produceret et hav af nyhedsbrev både interne og eksterne. Mit sprog er levende og vedrørende og jeg sørger for at den information, jeg leverer ikke er pakket ind i ligegyldige floskler og fyld. Jeg tester mine nyhedsbrev inden de bliver sendt ud for at sikre, at de ikke bliver fanget i et spamfilter, og når de er blevet sendt ud, bruger jeg data til at optimere nyhedsbrevet.
Hjemmesider
Nærvær, overskuelighed, brugervenlighed, autencitet og brugbar viden er for mig nøgleord. Også på hjemmeside. Derfor producerer jeg unikt indhold uden brug af stockfotos, for de skaber afstand. Samtidig har jeg fokus på at skrive i et sprog, der passer til side eller landing page, som teksten bliver brugt på. Jeg producerer naturligvis billeder og video, der kan være med til at styrke indholdet på hjemmesiden og gøre hjemmesiden mere indbydende.
Magasiner
Her er der mulighed for at boltre sig med lidt længere fortællinger. Jeg har altid tænkt, at det er en fejl at gøre en artikels længde op i tegn. I stedet skulle man se på, hvor længe det føles at læse den. Jeg producerer med andre ord tekster, som folk gider at læse, fordi de giver en oplevelse og ny viden. Samtidig har jeg fokus på et godt mix af grafik, billeder og faktaboks, der altsammen giver “indgange” til magasinet.
Pressen
Jeg har i en årrække været ansat på et dagblad. Derfor kender jeg dagligen på en redaktion. Jeg har desuden skrevet masser af pressemdellesler. Blandt andet fordi, jeg har siddet på begge sider af bordet, har jeg stor erfaring i at producerer pressemeddelelser, der tager turen fra mediernes indbakker til deres spalter og hjemmesider. Jeg kender desuden journalisternes arbejdsvilkår og måde at gøre tingene på, og jeg kan derfor også gøre en forskel i forhold til pressehåndtering.